העיקרון שההורים יקחו חלק של שיתוף הורים אחרים יכול להביא תועלת רבה.
אם תהיה אפשרות לחשיבה רפלקטיבית יתאפשר לכל הורה לשתף ולהתייחס לנושא ייחודי רק לו. יכולה להתרחש שיתוף אינטרנטיים רבים נוספים המהווים בסיס ללמידה אישית או ציבורית. בגנים למשל, התנסו בזמן האחרון בשימוש באתרים של הגן לריכוז נושאים נלמדים ושיתוף ההורים בנעשה בגן, פירסום תמונות וסרטים של הפעילויות שמתבצעות בגן. מצד אחת אני מאמינה שבדרך זו ההורים מרגישים בטחון לשלוח את ילדם למקום שיש בו אפשרות להורה לצפות בילדו דרך האתר או לשתף הורים בפורום של נושאים מעסיקים את כל הורי הגן ולקבל אינפורמציה מהגננת לדעתי גן שכזה משמעותי מאוד, מצד שני חשיפה באמצעות הכלי הזה שילדים תורמים למאגר ציבורי שמשרת אוכלוסיה שלמה יכול להיות מקור טוב למידע.דרך בלוגים יכולה להוות בסיס ללמידה אמיתית.
בקורס כשהתבקשתי לכתוב בלוג חשבתי לכתוב באופן חופשי כל מה שעולה לי לראש. עידוד הכתיבה לבלוג היתה מכוונת לקבוצה שיהיה לה יכולת לארגן את הלמידה של עמיתיהם לקורס. הכתיבה בבלוג מאפשרת למידה אישית וציבורית בעת ובעונה אחת. אין לי ספק שיש סכנה של פירסום יתר של פרטים אישיים ואותה סכנה נמצאת גם בבלוג של הורים לגן שיכולה לחשוף את הילדים , אבל הסכנה הזאת היא התרבות שלנו. חשוב לי לנתב לשימוש יעיל, בכיוון של חשיבה בקול רם שלי וזו מטרתו של הבלוג. למרות שמערכת החינוך מתייחסת לכתיבה כפעולה חברתית, הכתיבה עדיין נתפסת אצלה בעיקר כאמצעי שדרכו התלמיד מראה למורה את מה שהוא יודע. בגן הילדים אנו מכינות את הילדים לכתיבה ואחזקת העיפרון באיכות טובה וישנם ילדים שמטופלים בריפוי בעיסוק לקראת חיזוקים מוטורים.
בקורס כשהתבקשתי לכתוב בלוג חשבתי לכתוב באופן חופשי כל מה שעולה לי לראש. עידוד הכתיבה לבלוג היתה מכוונת לקבוצה שיהיה לה יכולת לארגן את הלמידה של עמיתיהם לקורס. הכתיבה בבלוג מאפשרת למידה אישית וציבורית בעת ובעונה אחת. אין לי ספק שיש סכנה של פירסום יתר של פרטים אישיים ואותה סכנה נמצאת גם בבלוג של הורים לגן שיכולה לחשוף את הילדים , אבל הסכנה הזאת היא התרבות שלנו. חשוב לי לנתב לשימוש יעיל, בכיוון של חשיבה בקול רם שלי וזו מטרתו של הבלוג. למרות שמערכת החינוך מתייחסת לכתיבה כפעולה חברתית, הכתיבה עדיין נתפסת אצלה בעיקר כאמצעי שדרכו התלמיד מראה למורה את מה שהוא יודע. בגן הילדים אנו מכינות את הילדים לכתיבה ואחזקת העיפרון באיכות טובה וישנם ילדים שמטופלים בריפוי בעיסוק לקראת חיזוקים מוטורים.
אחרי המאמר שקראתי אני שואלת את עצמי האם אנחנו לא מבזבזים זמן יקר כי לקראת עידן שהכל היא חשיבה דרך האצבעות הילדים יכתבו רק דרך הקלדה בעצם צמצמנו את הקשיים ופתרנו את בעיית הכתב.חשבו על כך!
הרגשתי שדרך הבלוג שלי יכולתי לתת אפשרות ללמידה האישית , אך תוך כדי הלמידה האישית אני מקווה שלימדתי אחרים, ולמדתי מהם לכן עם כל החסרונות וחשיפת הילדיםבפירסום אני רואה בכך יותר יתרונות מה בכך שבבית ספר ישנם אפשרויות רבות לתלמידים וההכנה היא כבר מהגן .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה